Op een leuke, laagdrempelige, creatieve maar gestructureerde manier neemt Edith Leer Talent je mee op een ontdekkingsreis naar jezelf. Hierbij kom je erachter wie je écht bent, wat je vaardigheden zijn en wat jouw unieke talenten en kwaliteiten zijn. Vervolgens kun je dit alles koppelen aan een voor jou persoonlijk realistisch en meetbaar doel!
Edith Leer Talent werkt oplossings- en praktijkgericht; hierbij wordt niet het probleem maar de oplossing als vertrekpunt genomen. Vervolgens ontdekken wij stapsgewijs wat jouw persoonlijke doelen zijn.
Je krijgt inzicht in welke vaardigheden je hiervoor al ontwikkeld hebt en welke eventueel nog nodig zijn om jouw doelen te kunnen bereiken. Ook krijg je praktische handvatten om ontbrekende vaardigheden te ontwikkelen of te versterken.
In een aantal sessies ontdek je jouw unieke Sleutel-tot-Jezelf om volledig tot bloei te kunnen komen.
Deze Sleutel-tot-Jezelf methode is voor diverse doelgroepen toe te passen en is bewezen effectief voor school, studie en werk.
Met de ontwikkeling van mijn unieke Sleutel-tot-Jezelf pakket heb ik ervaren dat deze sleutel werkt bij kinderen én volwassenen, uitstekend toepasbaar is op school, studie en werk. Mijn missie is om de verbinding te zijn tussen de talenten waarover iedereen beschikt en de persoonlijke groei die voort kan komen uit het inzicht hierin.
De hindernissen die mijn eigen kinderen tijdens hun schoolcarrière ervoeren hebben mij geïnspireerd om meer aandacht en bewustzijn te creëren voor het feit dat ieder mens uniek is. Met mijn opleiding en praktijkervaring kan ik hier nu een bijdrage aan leveren. Iedereen ervaart tijdens zijn eigen persoonlijke reis wel eens moeilijkheden, maar iedereen beschikt ook over een uniek pakket aan talenten. Als ervaringsdeskundige weet ik als geen ander hoe belangrijk het voor ouders is dat hun kinderen gelukkig zijn en tot hun recht komen.
De focus op de talenten gebruik ik bij mijn begeleiding van kinderen op de lagere school, maar ook bij jongvolwassenen op de middelbare school en adolescenten bij hun keuze voor beroepsonderwijs of een universitaire studie. De laatste doelgroep maakt op een relatief jonge leeftijd een keuze voor een vervolgstudie en dit is niet altijd makkelijk. Door gebruik te maken van een gestructureerde aanpak krijgen zij meer inzicht in hun talenten en waar zij deze voor kunnen gebruiken.
“Mijn missie: Verbinden in Persoonlijke Groei.”
Kijk voor meer informatie op de pagina van de specifieke doelgroepen.
Mijn aanpak heeft een vlotte, adequate en oplossingsgerichte werkwijze als uitgangspunt. De manier van werken en het stappenplan komen in grote lijnen altijd op hetzelfde neer, maar zullen in detail en uitwerking uiteraard per persoon en per doel verschillend zijn.
Ik begin met het beter leren kennen en in kaart brengen van wie er tegenover mij zit in combinatie met de hulpvraag. Hiervoor gebruik ik verschillende gesprekstechnieken, maar het kan ook in de vorm van een spel. Deze laagdrempelige manier zorgt ervoor dat er snel en makkelijk openingen komen en hele verrassende inzichten ontstaan.
Vervolgens breng ik de vaardigheden, kwaliteiten en talenten in kaart door middel van diverse testen. Deze testen zorgen ervoor dat de meeste aandachtsgebieden benoemd worden zodat er een compleet beeld ontstaat. Ook ontstaat hier een goed beeld van de vaardigheden die nog nodig zijn om je doelen te kunnen realiseren.
Vervolgens verwerken we de vorige stappen en bevindingen in een adviesrapport en een plan van aanpak. Dit naslagwerk biedt structuur om in de toekomst te reflecteren en eventueel weer verder aan de slag te gaan. Dit document biedt ook goede informatie voor de omgeving, zoals bijvoorbeeld voor ouders, school of werkgever.
Het plan van aanpak stelt je in ieder geval in staat om gerichte keuzes maken voor studie, persoonlijke ontwikkeling of werk. Afhankelijk van de hulpvraag kunnen we verder gaan met het dieper uitwerken van het plan van aanpak. Ik bied verschillende verdiepende modules aan om nog gerichter samen te kijken naar oplossingen bij specifieke onderdelen.