• WERKWIJZE
  • DOELGROEPEN
    • STUDIE EN TALENT
    • VOOR OUDERS
    • MENS EN TALENT
    • WERK EN TALENT
  • OVER MIJ
    • EVEN VOORSTELLEN
    • MIJN MISSIE
    • CUM LAUDE
Logo Logo Logo Logo Logo
  • WERKWIJZE
  • DOELGROEPEN
    • STUDIE EN TALENT
    • VOOR OUDERS
    • MENS EN TALENT
    • WERK EN TALENT
  • VOOR SCHOLEN
  • VOOR BEDRIJVEN
  • OVER MIJ
    • EVEN VOORSTELLEN
    • MIJN MISSIE
    • CUM LAUDE
  • CONTACT
    • RESERVEREN
  • WERKWIJZE
  • DOELGROEPEN
    • STUDIE EN TALENT
    • VOOR OUDERS
    • MENS EN TALENT
    • WERK EN TALENT
  • VOOR SCHOLEN
  • VOOR BEDRIJVEN
  • OVER MIJ
    • EVEN VOORSTELLEN
    • MIJN MISSIE
    • CUM LAUDE
  • CONTACT
    • RESERVEREN

OVER MIJ

EVEN VOORSTELLEN

Onder andere door mijn persoonlijke ervaringen met mijn eigen kinderen en mijn wens om “iets” met kinderen te doen, heb ik gekozen voor de opleiding tot Zelfstandig Talentbegeleider. Tijdens mijn opleiding kreeg ik (eindelijk) handvatten hoe ieder kind op zijn eigen manier het beste kan leren en zichzelf optimaal kan ontwikkelen. Er is namelijk niet één manier van leren! Het in kaart brengen van iemand zijn unieke Talenten vind ik enorm energie gevend om te doen en ik geniet zelf ook keer op keer van dit proces.

Ik ben Edith en geboren in een ondernemersgezin en -familie. Toen ik mijn creatieve dyslectische man leerde kennen was het als vanzelfsprekend om samen ook een eigen bedrijf te beginnen. Dat gebeurde uiteindelijk in 1994.
Vele jaren bouwden we samen aan de passie van mijn man en had ik daarnaast ook nog een baan in loondienst; (hard) werken is mij dus niet vreemd. Na het overlijden van mijn man voelde ik een behoefte om alles uit het leven te halen, en daarmee ook uit mezelf. Ik wilde altijd al ‘iets’ met kinderen doen, maar vanwege ons eigen bedrijf had ik mijn eigen droom lange tijd opzijgeschoven. Ik zat als het ware in een cocon verstopt. Bij onze zoon merkte ik op dat zijn schoolprestaties achterbleven, ondanks zijn aantoonbare bovengemiddelde intelligentie. Jarenlang heb ik geprobeerd op school en onze omgeving uit
te leggen dat er geen ‘standaardkind’ bestaat en niet iedereen op dezelfde manier kan leren. Mijn oudere stiefzoon bleek net als zijn vader ook dyslexie te hebben. Ook hij was ook bovengemiddeld intelligent, maar het kwam er niet uit. Beide jongens konden wegens andere obstakels niet het maximale uit zichzelf halen. Ik vroeg mij als ouder zo vaak af waarom het niet lukte op school!! Tijdens mijn afstudeeronderzoek ontwikkelde ik met de handvatten van mijn studie een Sleutel-tot-Jezelf-Pakket, om de zelfredzaamheid te vergroten voor zowel kinderen als volwassenen. Dit op het gebied van studie, persoonlijke ontwikkeling en carrière. Ik ben hiervoor cum laude geslaagd!
Dit was voor mij een prachtige bevestiging dat de keuze om mijzelf te ontwikkelen de juiste was. Ik heb bij de keuze van mijn logo dan ook bewust gekozen voor een vlinder.

De lijnen van deze vlinder kruisen elkaar en zijn verbonden. Mijn motto “verbindend in persoonlijke groei” heb ik zelf mogen ervaren, en op deze manier wil ik anderen ook graag verder brengen in het leven, of het nu op het gebied van studie is, of werk of als mens. Ik wil graag de verbinding zijn tussen mijn klant en zijn of haar persoonlijke groei. Ik begrijp het proces als geen ander; omdat het in eerste instantie mijn eigen proces is geweest!

MIJN MISSIE

Met de ontwikkeling van mijn unieke Sleutel-tot-Jezelf-Pakket heb ik ervaren dat deze sleutel werkt bij kinderen én volwassenen, uitstekend toepasbaar is op school, studie en werk. Mijn missie is om de verbinding te zijn tussen de talenten waarover iedereen beschikt en de persoonlijke groei die voort kan komen uit het inzicht hierin.

De hindernissen die mijn eigen kinderen tijdens hun schoolcarrière ervoeren hebben mij geïnspireerd om meer aandacht en bewustzijn te creëren voor het feit dat ieder mens uniek is. Met mijn opleiding en praktijkervaring kan ik hier nu een bijdrage aan leveren. Iedereen ervaart tijdens zijn eigen persoonlijke reis wel eens moeilijkheden, maar iedereen beschikt ook over een uniek pakket aan talenten. Als ervaringsdeskundige weet ik als geen ander hoe belangrijk het voor ouders is dat hun kinderen gelukkig zijn en tot hun recht komen.

De focus op de talenten gebruik ik bij mijn begeleiding van kinderen op de lagere school, maar ook bij jongvolwassenen op de middelbare school en adolescenten bij hun keuze voor beroepsonderwijs of een universitaire studie. De laatste doelgroep maakt op een relatief jonge leeftijd een keuze voor een vervolgstudie en dit is niet altijd makkelijk. Door gebruik te maken van een gestructureerde aanpak krijgen zij meer inzicht in hun talenten en waar zij
deze voor kunnen gebruiken.

Voor volwassenen bied ik begeleiding aan bij de zoektocht naar persoonlijke ontwikkeling en groei. Dit kan zijn ten aanzien van werk, maar ook wat betreft andere wensen of behoeftes. Herkent u ook dat gevoel niet helemaal tot bloei te zijn gekomen, of voelt u een bepaalde onbestemde honger naar meer verdieping? Ook voor volwassenen leidt tot je recht komen door persoonlijke groei uiteindelijk tot meer geluk!

Mijn missie: Verbinden in Persoonlijke Groei.

CUM LAUDE

Na het afronden van mijn opleiding als Talentbegeleidster mag ik mezelf ook Specialist (vermoedelijk) meer-, hoog- en uitzonderlijk Begaafdheid noemen.
Bij mijn afstudeeronderzoek ging mijn interesse tegelijkertijd ook uit naar Creatieve Intelligentie omdat er mijns inziens meerdere vormen van intelligentie zijn. Ik wilde meer weten over de zelfredzaamheid van het Creatieve Brein in verschillende levensfasen, waarmee ik uiteindelijk cum laude afgestudeerd ben.

Iemand met een creatief brein denkt vaak anders dan het “standaard denk-stramien”. Het Out of the Box (kunnen) denken heeft zeker ook een toegevoegde waarde omdat je (juist) op deze manier van denken tot verrassende niet standaard uitwerkingen en oplossingen kunt komen. Deze manier van denken kan een kwaliteit zijn, maar ook een valkuil waar je
zelfs volledig in vast kunt lopen. Ik was erg benieuwd op welke manier je je eigen identiteit kan behouden, zelfredzaam kunt zijn en wat dit betekende voor nu en in de toekomst, in het onderwijs, bedrijfsleven en de maatschappij.
Ik ontwikkelde een stappenplan om gestructureerd tot een antwoord te komen. Als eerste voerde ik mijn stappenplan uit bij een Puber/jongvolwassene. De puber moet zichzelf niet alleen staande houden in het onderwijssysteem, maar is ook aan het ontdekken wie die zelf is, wat hij kan, wat zijn talenten zijn. Vervolgens moet hiermee een keuze gemaakt worden voor een studie, opleiding of toekomstig werk. Dezelfde stappen voerde ik uit bij een dertiger, die met zijn carrière bezig is en rond die leeftijd vaak op een T-splitsing in zijn leven staat om de balans te vinden en/of te behouden tussen werk en privé. Hiernaast had deze persoon het gevoel dat er veel te kiezen was, maar
wist tegelijkertijd niet goed wat nu voor hem de beste keuze was. Vervolgens herhaalde ik dezelfde stappen bij een vijftiger die best tevreden was met zijn
(goed)betaalde baan. De vraag die hier vooral speelde was hoe kon ik mezelf staande houden binnen een constant veranderende werksituatie met nieuwe instroom van jongere werknemers? Hoe houd ik plezier in mijn werk, hoe voorkom ik burn-out of bore-out? Hoe upgrade ik mezelf en benut ik het volledig potentieel van mijn unieke Talenten en Kwaliteiten zowel voor mezelf als voor mijn werkgever en wat is mijn toegevoegde waarde? Mijn stappenplan werd door de uitvoering van het onderzoek doorontwikkeld naar een Sleutel-tot-jezelf-pakket, een pakket dat toepasbaar bleek voor verschillende doelgroepen. De stappen zijn vrijwel identiek, de toepassing verschillend per doelgroep en terug te vinden op deze website.

Voor het afstuderen waren onder meer onderdelen vereist zoals “eindonderzoek met verdieping, een essay over mijn visie op (hoog)begaafdheid en een ondernemersplan. Met de nodige trots las ik in mijn cum laude beoordeling de volgende opmerkingen:

“De Sleutel-tot-Jezelf heeft in eerste instantie jouw eigen passie ontsloten en zal in jouw goede handen nog heel veel mensen gaan helpen”.

“Het is duidelijk dat je een heel eigen kijk hebt ontwikkeld op talentbegeleiding en dat je hierin volledig je eigen weg bent gegaan. De liefde van de mensen spat van het document af. Door 3 zulke mensen in je afstudeeronderzoek te kiezen bewijs je ook meteen dan jouw aanpak leeftijdscategorieën overstijgt en universeel inzetbaar is”. Dit is “belachelijk” Cum Laude waardig en iets waar je enorm trots op mag zijn. Ik heb het in ieder geval wel!”

“Jouw bevlogenheid boet geenszins in aan kracht in jouw essay. Het is niet opgemaakt uit een aantal gestandaardiseerde basisvaardigheden en kennis, maar vanuit een diep besef van wie je bent, wat jouw waarden zijn en hoe je daar een positieve bijdrage aan kunt leveren”

“Jouw boodschap spreekt hoop uit voor de toekomst en het is een krachtig betoog om niet te vrezen wat we nog onvoldoende begrijpen maar om de verandering te omarmen en te zien als een kans om te groeien, als individu én als maatschappij!

“Vraag een ondernemer een ondernemingsplan voor de opleiding en dan krijg je er ook eentje! Zelden zie ik een zo goed uitgewerkt en doordacht plan”

SAMEN ONTDEKKEN WIE JE (ÉCHT) BENT
EN WAT JE TALENTEN ZIJN?

Op een leuke, laagdrempelige, creatieve maar gestructureerde manier neemt Edith LeerTalent je mee op een ontdekkingsreis naar jezelf. Hierbij kom je erachter wie je écht bent, wat je vaardigheden zijn en wat jouw unieke talenten en kwaliteiten zijn. Vervolgens kun je dit alles koppelen aan een voor jou persoonlijk realistisch en meetbaar doel!

Kijk voor meer informatie op de pagina van de specifieke doelgroepen.

STUDIE EN TALENT
LEES MEER
MENS EN TALENT
LEES MEER
WERK EN TALENT
LEES MEER

INFORMATIE

Edith Middendorp

Geert Adegeeststraat 36

3059 TA Rotterdam Nesselande

m. 06 5151 8448

e.info@edith-leertalent.nl

i. www.edith-leertalent.nl

kvk. 24377390

U kunt hier de AVG instellingen aanpassen:
> AVG instellingen

NEEM CONTACT MET MIJ OP

Talent- en persoonlijke ontwikkeling

Verbindend in persoonlijke groei


Neem vrijblijvend contact op.

Afspraken na overleg ook mogelijk in de

avonden of het weekend.

M. 06 5151 8448

RESERVEREN

COPYRIGHT © EDITH-LEERTALENT. ALLE GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INCL. BTW TENZIJ ANDERS VERMELD.
Cookies
Om deze website goed te laten werken, moeten we soms kleine bestanden op uw computer zetten, zogenaamde cookies. De meeste grote websites doen dit.
Accepteer