• OVER MIJ
  • WERKWIJZE
  • VOOR SCHOLEN
Logo Logo Logo Logo Logo
  • OVER MIJ
  • WERKWIJZE
  • VOOR SCHOLEN
  • VOOR PARTICULIEREN
  • CONTACT
  • AFSPRAAK MAKEN?
  • OVER MIJ
  • WERKWIJZE
  • VOOR SCHOLEN
  • VOOR PARTICULIEREN
  • CONTACT
  • AFSPRAAK MAKEN?

VOOR OUDERS

VAN ERVARINGSDESKUNDIGE
NAAR DESKUNDIGHEID

Als ouder willen we eigenlijk maar één ding voor ons kind: dat ze gelukkig zijn. Hoe heerlijk is het als ze tot hun recht kunnen komen op school en in de maatschappij?

Je wilt je kind bij de opvoeding zoveel mogelijk meegeven, met uiteindelijk als hoofddoel: jezelf overbodig maken omdat je kind zelfredzaam is geworden!

Het klinkt zo mooi en eenvoudig, maar ik weet als ervaringsdeskundige dat dit niet altijd zo vanzelfsprekend is. Onder het kopje ‘Even voorstellen’ op deze website heb ik al benoemd dat ik een zoon heb die bovengemiddeld intelligent bleek maar waarbij de schoolprestaties desalniettemin achterbleven. Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe dat kwam en heb ik (ook) getwijfeld aan mezelf als ouder. Hiermee begon mijn eigen zoektocht naar de vraag of het ook anders zou kunnen. Tijdens dit proces voelde ik me vaak radeloos, machteloos en
onbegrepen, of allemaal tegelijk.

Mede door mijn persoonlijke omstandigheden heb ik een enorme carrière switch gemaakt. Ik volgde een opleiding bij een organisatie die opgericht is door een hoogbegaafde man die nooit verder is gekomen dan MBO sportmassage en zelfs suïcidaal is geweest. Hij ontwikkelde een eigen opleidingsprogramma en begeleidt nu mensen in het onderwijs maar ook zelfstandigen die een eigen praktijk willen beginnen. Ik wist meteen: hier leer ik de vaardigheden en krijg ik de antwoorden waar ik jaren naar op zoek ben geweest. Dit is hoe het wél moet!

Van ervaringsdeskundige naar deskundigheid
Ik ben Cum Laude geslaagd, waar ik natuurlijk enorm trots op ben. Maar de meeste voldoening haal ik uit het begeleiden van kinderen (en inmiddels ook volwassen voor school, studie en werk) wanneer ik zie hoeveel ruimte, vreugde en motivatie er ontstaat wanneer de puzzelstukken van herkenning op hun plek vallen. Wanneer ik mensen kan helpen om te kunnen groeien en ontwikkelen.

Vaak denk ik nog terug aan mijn eigen zoektocht, mijn eigen zorgen om mijn kind, dat ik wil dat hij gelukkig is en tot zijn recht komt. Dat hij de ruimte heeft om alles uit zichzelf te halen. Tot bloei kan komen. En hoe ik me voelde toen dat minder goed lukte.

Daarom ben ik ook graag een luisterend oor en gesprekspartner voor ouders, waarbij er een stuk herkenning kan plaatsvinden, een stukje saamhorigheidsgevoel en geruststelling. Hiernaast kan ik zeker ook tips en inzichten verschaffen.

HERKENT U DIT?

  • Ik zoek als ouder iemand om mijn zorgen en wensen voor mijn kind mee te kunnen bespreken.
  •  Mijn kind gaat met tegenzin naar school; hoe kan ik als ouder hier het beste mee omgaan?
  • Ben ik de enige?
  •  Ik wil graag meer weten over de ontwikkelingsfasen van een kind.
  •  Ik wil graag meer weten over het Puberbrein.

 

WAT GAAN WE DOEN?

  • Inzicht geven
  • Tips geven
  • Herkenning; ik ben niet de enige
VOORBEELDEN UIT DE PRAKTIJK

Moeder van een puberzoon:

Deze vrouw ken ik al heel wat jaren. Ze heeft drie kinderen. De middelste is ‘anders’ en geen standaardkind. De twee anderen hebben weinig moeite met school en het leerproces. De middelste baart haar van tijd tot tijd zorgen.
Hij zat nu thuis vertelde ze, was gestopt met zijn studie en zat de hele dag in zijn kamertje te gamen. Gek werd ze ervan! Halverwege mijn studie klopte ze zuchtend bij me aan voor advies. Ze zat vol, dat was overduidelijk te merken.
Ik heb haar zoon begeleid bij het vinden van een passende studie in een omgeving die bij hem past. We kwamen erachter hoe hij tegen de wereld aankijkt en dat het daarom soms zo lastig is voor hem. Met zijn goedkeuring mocht en kon ik een terugkoppeling aan zijn moeder geven waardoor zij heel anders naar haar zoon is gaan kijken, hem beter is gaan begrijpen en in plaats van ergernis weer meer liefde voor hem kon voelen.

Ouders van een meisje op de basisschool:

Een praktijk aan huis hebben in een kinderrijke wijk heeft zo zijn voordelen. Het bordje van Edith-Leertalent hangt aan de voorgevel. Op een dag zat ik te eten toen er een meneer de voortuin in fietste. Hij vertelde dat hij iedere dag
langs mijn huis fietste en mijn logobord zag en graag wilde weten wat ik precies deed. Het lukte niet goed op school met hun dochter. We hebben een aparte afspraak gemaakt. Het bleek een heel gevoelig meisje te zijn, dat vastliep in het verwerken van alle indrukken die ze de hele dag opdeed. Dat is haar aard en is natuurlijk onvermijdelijk. We hebben hier over gesproken met elkaar en ik heb wat handvatten mee kunnen geven over hoe ze haar thuis optimaal tot rust konden laten komen. De moeder vertelde achteraf dat ze zelf ook veel aan de tips had voor haarzelf.

BEN JE GEÏNTERESSEERD HOE IK JOU KAN HELPEN?

Neem dan contact met mij op en laten we vrijblijvend eens afspreken.
CONTACT

ERVARINGEN

Moeder:

Ik hoop zo dat mijn zoon zijn plekje vindttussen alle extraverten van nu. Ik merk dat hij actiever wordt. Bedankt voor het meedenken, begeleiden en stimuleren
Edith.

INFORMATIE

Edith Middendorp

Praktijkadres:

Schinkelse Baan 6

2908 LE Capelle aan den IJssel


Postadres:

Geert Adegeeststraat 36

3059 TA Rotterdam Nesselande


m. 06 5151 8448

e.info@edith-leertalent.nl

i. www.edith-leertalent.nl

kvk. 825.999.04

Edith Leer Talent
is aangesloten bij

NEEM CONTACT MET MIJ OP

Leer- en talent ondersteuning

Verbindend in persoonlijke groei


Neem vrijblijvend contact op.

Afspraken na overleg ook mogelijk in de

avonden of het weekend.

M. 06 5151 8448

Afspraak maken

COPYRIGHT © EDITH-LEERTALENT. WEBSITE DOOR HET BUREAU VOOR DE CREATIEVE OPLOSSING
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok